tisdag 10 juli 2012

längtan

Längtan efter en hand som smekte mig senast i tidig morgontimma.
Efter ett skratt som känns som en dröm i en evighets dimma sedan.
En saknad som handikappar mig, då du inte är vid min sida.
Lyckan över att vara välsignad med längtan.
Efter dig.

Ett varmt och mjukt tomrum som inte skadar,
för jag vet att snart är du hos mig igen.
Full av intryck och mättnad,
av vila och lugn.
Klokare än förut,
och närmare till allt.

Vilken gåva att få sakna så,
att få älska så.
Att vara förvissad om att du saknar med.
Vilken dröm när alla frågor tystnad och
allt som du ser är svar.

Gör vilka vandringar du vill.
I fjärran länder, i nya världar,
nära mig och långt ifrån.
Studera livet från alla perspektiv du kan.
Möt mig sen, och känn ditt hem.

Vilken underbart plågsam smärta,
att vara begåvad med.
Vilken renaste ljuva känsla
att se dig åter igen.
Med din älskade hand,
och din älskade kropp
nära mig
utan att gå
i tidig morgontimma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar